Sales versterken
Set van activiteiten om uw sales te verbeteren. Online sales versterken, conversie optimalisatie, lead generation, landingpages, koppeling met CRM systems, sales scripts, meer marketing automation toepassen, mql leads, crm, praten met sales force voor de beste leads. Scouting & canvassing met outbound sales support. Inzetten van linkedin Sales Navigator voor uw Salesforce.
Wat is Sales versterken?
Set van activiteiten om via online acties uw sales te boosten. Denk dan aan een snellere webiste, hogere website conversie, meer leads, landing pages, salesscripts, het targeten van andere klantsegmenten, werken met saleslijsten, leads automatiseren,
in uw CRM de beste potentiele klanten eruit vissen, de webiste personaliseren, het praten met salesforce om te kijken of de proposities wel goed verkopen, waar de afhaakpunten zitten. Vaak is een hele goede beginner, met gewoon de leads opvolgen (koud).
Waarom is Sales Versterken belangrijk?
Sales drijft de organisatie omzet. Zonder sales geen motor van de organisatie. Marketing is dan ook vanouds her veel activiteiten die sales ondersteunen en triggeren.
Wanneer is Sales Versterken belangrijk?
Altijd. Meer omzet met goede klanten levert beter bedrijfsresultaat op. Dus gewoon betere resultaten.
Wat zit er in een Sales Versterken aanpak?
CRM abc analyse, proposities check, klanten interviews, uw sales materialen bekijken, soms kan het salesproces ook nog beter (front office backoffice of extra accountmanagers erbij, of de taken ervan anders inrichten), en de klanten ook nog (niet veel kleine klanten, maar ene paar grote (= grotere accounts = meer complexiteit)
Hoe doen we dat?
- Klant analyse
- Online sales anlayse
- Conversie optimalisatie
- Landing page design
- Interviews met uw sales force
- Calculaties Leads
- Lead optimalisatie
- CRM bekijken
- Opvolgen verbeteren
Hoe lang duurt dat?
Duurt over het algemeen vrij lang omdat er meerdere afdelingen bij betrokken zijn. Verder is het een continue proces. Handig is om een paar stukjes aan te pakken, en zo klein en zichtbaar resultaat te laten zien. Een landingspagina met een online salesbrochure helpt al vaak.
Of een zoom webinar sessie aanbieden via de verschillende kanalen. Of eens de salesbrochure nog een keer tegen het licht aanhouden, of gewoon bij houden hoe de leads worden opgevolgd.
Of belblokken activeren om standaard te gaan uit bellen, of sales canvassen op basis van de beste klanten of salesnavigator activeren en intrainen, en scripts te maken.
Wat is dan het resultaat?
- Hogere Conversie
- Meer leads
- Meer sales
- Soepeler proces
Inclusief
- Conversie optimalisatie
- Landingspagina design
- Lead Generation
Wat is dan de investering?
Het is altijd maatwerk. We houden rekening met uw situatie. Na een verkennend gesprek, kunnen we komen tot een passend voorstel, dat geschikt is voor uw situatie. Investeren in sales levert vaak al vrij direct zichtbaar resultaat op.
Extra tip alvast: huur een extra accountmanager in, of installeer een account support medewerker die afspraken boekt voor de accountmanager (met zijn 2n helpt al enorm)
Extra mogelijkheden
- Lead flow optimalisatie
- Website optimalisatie uitvoeren
- ABC analyse
- Webservices klant data aanvullen (kvk data, data leveranciers om uw CRM te verrijken met data – binnen de privacy kaders)
- Klant onderzoek / focus groepen
Voordelen
- Meer omzet
- Een goede leadproces
- Inzicht in de waarde van leads en funnel effectiviteit
- Hogere conversie
- Inzicht in betere klanten
- Minder waste bij sales
- Stapjes bij klant veel meer inzichtelijk
Handige Artikelen
Wat zijn de belangrijkste marketingtrends voor 2024?
De maatschappij verandert. Uw markt verandert. Uw klant voorkeuren ook. Marketing dus ook. Deze trends vinden we van belang voor marketing.
Klant reakties
“We hebben prettig samengewerkt met Comma Online. Huub is een all-round marketing professional, hands-on en praktisch.“
.
”Als eigenaar van een groeiende onderneming was het fijn te ervaren dat het expertise gebied van Comma Online rijkt van meetbare details tot aan inzicht van en vertaling naar bedrijfsbelangen.
Daarnaast erg vriendelijk, prettig in de omgang en gevoel voor humor. Een absolute topper om mee samen te werken!”
Contact
Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op of vraag een offerte aan. We helpen u graag.
Vrijblijvend gesprek nodig?
Heeft u behoefte aan een direct vrijblijvend gesprek? Boek dan hier gelijk een afspraak in de agenda.
Wat zijn de belangrijkste marketingtrends voor 2024?
De samenleving verandert voortdurend, net als de markt en de voorkeuren van je klanten. Dit betekent dat je marketingstrategieën ook moeten...
Wat zijn de belangrijkste marketingtrends voor 2024?
De samenleving verandert voortdurend, net als de markt en de voorkeuren van je klanten. Dit betekent dat je marketingstrategieën ook moeten...
Wat zijn de belangrijkste marketingtrends voor 2024?
De samenleving verandert voortdurend, net als de markt en de voorkeuren van je klanten. Dit betekent dat je marketingstrategieën ook moeten...