Customer Experience Design

Ontwerp en verbetering van customer experience. Denk dan aan verbeterde websites, conversie ratio optimalisaties, customer journey mapping en optimalisatie.

Wat is Customer Experience Design?

Ontwerpen en verbeteren van customer experience. Dat betekent uw website, conversie ratio optimalisatie, betere features voor uw website, website coordinatie, of zelfs uw lead generation proces. Soms kunt u in de content dingen oplossen soms moet dat in de techniek.

Verhoog uw website conversie met A/B testing en behaal daardoor meer resultaat. Soms zijn dat leads, inschrijvingen of downloads. Met kleine stapjes verbetert u de bestaande situatie, zodat u meer leads, inschrijvingen of downloads krijgt. De resultaten tellen na een tijdje samen op. (het is een compounding effect). Alle kleine beetjes helpen samen een groot effect te bereiken. Want, bent u tevreden met uw huidige website conversie

 

Waarom is Customer Experience belangrijk?

Elke klant heeft een interactie met uw organisatie. Als dat zo soepel mogelijk gaat, verhoogt dat de klanttevredenheid en de snelheid van handelen en het gemak. Verder verlaagt het de fouten in uw processen.

Wanneer is Customer Experience belangrijk?

Elke interactie met een klant. Dat betekent website, klant contact centrum, brochure, facturen, en ook website optimalisatie.

Vaak is veel winst te behalen met het verminderen van fouten, dus link controles, en ook door duidelijker teksten door middel van copywriting. Het in kaart brengen van de customer journey helpt om een goed overzicht te maken van alle stappen die een klant ervaart. Want zeg nou zelf, bij de IKEA is daar goed over na gedacht en geldt dat ook voor uw organisatie.

Een betere en gemakkelijker manier van interactie voeren met uw klant (bijvoorbeeld bij klantomgevingen, personalisatie of een persoonlijke omgeving voor facturen, identiteits beheer) scheelt enorm. Het maakt het proces soepeler en verhoogt daarmee de klanttevredenheid, snelhied van handelen, minder klachten bij de service afdeling en een hogere conversie en hogere terugkom factor, bijkomend voordeel van een snellere website is een iets hogere website score voor SEO waardoor er kans ontstaat voor meer verkeer, zokrijigt uw klant niet alleen een gemakkelijker ervaring, maar ook meer traffic op uw website.

Voert u dit consistent door, en continue met kleine stapjes, ontstaat na een bepaalde tijd een gemakkelijker gebruiksomgevingen, en u ziet dat het beter wordt.

Kijk maar eens naar de NS, of PostNL, of bedrijven die gemak en klanttevredenheid goed scoren, bijna allemaal hebben ze soepele websites. Dat begint natuurlijk met klant inzicht, jobs to be done, een gemakkelijker website, een snellere website, een hogere website conversie en ook betere website teksten (we adviseren dan ook een extra copywriter in te gaan huren voor dit soort trajecten)

Wat zit er in Customer Experience?

Mappen van de Customer Journey, bepalen jobs to be done, content analyses, flow analyses, Content boom, artikelen, thought leadership, story telling,  uitvoeren van content creatie, werken met merkwaardes en onderwerpen in een passende uitstraling. Beeldtaal netjes toepassen.

Hoe doen we dat?

  • Customer Journey Mapping
  • TouchPoint analyse
  • Lagere bounce rates van uw website
  • Klant reis in de ogen van de klant ervaren
  • Uitprinten van alle touchpoints, jawel, ook die losse emailtjes aan de klant, of dat ene telefoontje van service
  • Bekijken wat er aan content al goed is en anders kan
  • Betrekken van meerdere afdelingen (sales, service (voor de klachten), receptie, intake, website, finance (voor de facturen)..)
  • De FAQ upgraden
  • De website sneller maken

Hoe lang duurt dat?

Kan vrij kort in korte stukjes. Verschilt dus per content element. Duurt over het algemeen vrij lang omdat er meerdere afdelingen bij betrokken zijn. Verder is het een continue proces. Reken dus op meer dan 3 maanden.

Wat is dan het resultaat?

  • Hogere klanttevredenheid
  • Sneller iets kunnen doen (handelen)
  • Snellere website
  • Hogere gebruiksgemak
  • Soepeler website
  • Lagere klachten niveau
  • Inzicht in de stappen die een klant allemaal moet maken, en daarmee een handvat om ze te verbeteren
  • Hogere conversie

Inclusief

    • Conversie optimalisatie
    • Content audit
    • Customer Journey Mapping
    • Copywriting

Wat is dan de investering?

Het is altijd maatwerk. We houden rekening met uw situatie. Na een verkennend gesprek, kunnen we komen tot een passend voorstel, dat geschikt is voor uw situatie.  

Extra mogelijkheden

  • Persona design
  • Website analyse
  • Speed optimalisatie
  • FAQ opschrijven
  • Conversie optimalisatie
  • Website coordinatie
  • Website review
  • Website optimalisatie uitvoeren
  • Marketing strategie opstellen
  • Klant onderzoek / focus groepen

Voordelen

  • Soepeler interacties
  • Hogere klanttevredenheid
  • Hoger gebruiksgemak
  • Hogere conversie
  • Duidelijker verhaal
  • Betere teksten
  • Stapjes bij klant veel meer inzichtelijk
  • Minder fouten en klachten

Handige Artikelen

Klant reakties

”Als eigenaar van een groeiende onderneming was het fijn te ervaren dat het expertise gebied van Comma Online rijkt van meetbare details tot aan inzicht van en vertaling naar bedrijfsbelangen.

Daarnaast erg vriendelijk, prettig in de omgang en gevoel voor humor. Een absolute topper om mee samen te werken!” 

Gerard Petersen

Directeur, CAP5 B.V.

.

”Als eigenaar van een groeiende onderneming was het fijn te ervaren dat het expertise gebied van Comma Online rijkt van meetbare details tot aan inzicht van en vertaling naar bedrijfsbelangen.

Daarnaast erg vriendelijk, prettig in de omgang en gevoel voor humor. Een absolute topper om mee samen te werken!” 

Gerard Petersen

Directeur CAP5 B.V.

Contact

Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op of vraag een offerte aan. We helpen u graag.

Vrijblijvend gesprek nodig?

Heeft u behoefte aan een direct vrijblijvend gesprek? Boek dan hier gelijk een afspraak in de agenda. 

Lees meer – Blog posts